باشگاه مشتریان، ضرورت شناخت بازار و نیاز مشتریان
امروزه وجود باشگاه مشتریان برای هر کسب و کاری ضروری است در صورتی که بخواهید در بازار رقابتی خود پیروز شوید باید باشگاه مشتری را انتخاب کنید که بتواند به بهترین شکل برنامه وفاداری مشتریان را برای شما طراحی و اجرا کند.
سازمانها ها از استراتژی های بازاریابی مختلفی استفاده می کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و از آن مهم تر وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. برنامه های CRM ، ایجاد اتوماسیون بازاریابی و… همه در راستای حفظ مشتریان موجود طراحی شده اند. یکی از ایده هایی که در این زمینه مطرح شده و مورد استفاده قرار می گیرد، تشکیل باشگاه مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی است.
بهترین باشگاه مشتریان
بهترین باشگاه مشتریان باید شامل ایده هایی جدید در جهت افزایش حس وفاداری مشتری به کسب و کار شما باشد؛ این ایده در اثر سال ها تجربه و کسب دانش در این زمینه بدست می آید. سیستم باشگاه مشتریان باید جامع و از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند حس رضایت و اعتماد را در مشتری به وجود بیاورد. حفظ مشتریان موجود خصوصیت مشترک تمام سیستم های باشگاه مشتریان است اما وجود یکسری از ویژگی ها در باشگاه مشتریان، عملکرد این سیستم را بالا می برد و آن را تبدیل به بهترین باشگاه مشتریان حرفه ای می کند.
اولین قدم برای تشخیص یک باشگاه مشتری کارآمد، تحقق یک برنامه وفاداری است که مشتریان شما را حفظ و راضی نگه دارد ضمنا علاقه مندی به استفاده بیشتر از باشگاه مشتریان که بر اساس نیازهای کسب و کار آنها تعریف شده در اختیار مشتریان قرار دهد.
امتیاز دهی در باشگاه مشتریان باید برای مشتری جذاب باشد از این رو باید رفتار مشتریان کاملا بررسی شود تا بتوان برای هر کسب و کاری بهترین پاداش را برای مشتریان آن حوزه گرفت.
سیستم باشگاه مشتریان باید به گونه ای باشد که کارکردن با آن نیازی به تخصص خاص نداشته باشد و تمام افراد با هر اطلاعاتی که دارند بتوانند به راحتی با آن کار کنند و از آن استفاده کنند.