هوشمندسازی فرایندهای کسب و کار

فاز اول: مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)

مدیریت فرآیند کسب و کار، مجموعه فرایندهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا کارآیی کسب و کارشان را بهبود بخشند. در واقع این مجموعه فرایندها، کارآیی و اثر بخشی هر سازمان را با اتوماتیک نمودن فرایند کسب و کار آن سازمان بهینه می‌سازند. هدف BPM یکپارچه‌سازی فرایندها، افراد و اطلاعات است.

فاز دوم: تجارب موفق در فرآیندهای کسب و کار (BP: Best Practice)

هوشمندسازی فرایندها بدون داشتن زيرساخت مناسب، چه در حوزه تكنولوژي و چه در حوزه فرآيند‌هاي سازمان، دست نيافتني است. بکارگیری تجارب موفق، علاوه بر سرعت بخشیدن به هوشمندسازی فرایندها بايد دارای ماهيتی پويا جهت رويارويی با هرگونه تغییر و تحول باشد.

فاز سوم: هوشمندی کسب و کار (BI: Business Intelligence)

با بکارگیری ابزارهای هوش تجاری(BI) میتوان از داشبورد مدیریتی جهت توسعه راهکار هوشمندی کسب و کار بهره برد. داشبورد یک ابزار مديريتي براي نمايش اطلاعات قابل تعقيب در سازمان‌ است. به طور کلي داشبورد اطلاعات خلاصه را به شکلي گرافيکي با استفاده از خروجي‌هاي مختلف همچون نمودار، گزارش و نمایه‌هاي تحليلي نمايش مي‌دهد.

فاز چهارم: استقرار هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence)

استقرار هوش مصنوعی به معنای استفاده از تکنیک‌ها، ابزارها، تجهیزات و تکنولوژی‌ها به منظور تهسیل‌کردن فرایندها و عملیات‌های گوناگون در صنایع مختلف و زندگی روزمره است.